وضعیت حال حاضر بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از شاخص های مهم حال حاضر بازار آهن می توان به انتظار، بیم و امید، سرگردانی و رفتار های شتاب زده خریداران اشاره کرد. طی روز اخیر قیمت ها در بازار فولاد در حالی با افزایش همراه بود که که تنها در بازار میلگرد آجدار شاهد افزایش ۵۰ الی ۱۵۰ تومانی بودیم. تحرکات قیمتی که بصورت یکی در میان کاهشی و افزایشی می باشد در حالی است که فعالان بازار رفتار کنونی آن را ناشی از انتظارات خریداران غیر حرفه ای در زمان تعطیلات هفته آینده می دانند؛ بطوری که نشانه های ثبات قیمتی برای فعالان این بازار بیشتر در حوزه ی سرمایه گذاری می باشد نه مصرف واقعی!

بررسی آمارها طی برهه های مختلف بهمن ماه نشان از آن دارد که کف قیمت میلگرد آجدار در این زمان به کف ۳۷۰۰ تومان نرسیده و حتی زمان هایی به قیمت بالاتر یعنی ۵۰۰۰ تومان نیز رسیده است؛ اما با استفاده از اهرم هایی مانند بخشنامه های متعدد در مقابل این افزایش قیمت ها در بازار ایستادگی شده و همین روند موجب شده تا بهای محصولات در این بازار کاهش پیدا کند. پس از این امر کارخانه های تولید شمش محصول باید تنها محصول خود را به کارخانه های تولید میلگرد عرضه می کردند و کسی نباید خارج از این چارچوب عمل می کرد. از سوی دیگر افزایش قیمت ها در بورس هم موجب شد که باری مصنوعی بر دوش تولیدکنندگان فولاد بیفتد و قیمت های واقعی مشخص نباشد.

طی روزهای گذشته بخشنامه ای صادر شد مبنی بر اینکه کارخانه های تولیدکننده فولاد تنها اجازه صادرات به کشورهای عراق و افغانسات را خواهند داشت و از سوی دیگر افت پروانه های ساخت و ساز در حوزه مسکن نشان می دهد که همچنان مصرف واقعی کلانی در این بازار وجود ندارد و بازار در سرگردانی به سر می برد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: